Jak překonat úzkost masky

Snižte stres pomocí několika užitečných tipů od psychiatra 

Doposud se zdá, že rozhovory s obličejovou maskou probíhají jedním ze dvou způsobů – debatou o tom, proč lidé budou nosit jeden, nebo debatou o tom, proč ho nenosí. Ale uprostřed polarizace existuje další postoj, který možná nebudeme brát v úvahu. Někteří lidé možná budou chtít nosit masky, které pomohou zastavit šíření COVID-19 , ale myšlenka, že to skutečně udělá, může způsobit velký stres nebo dokonce paniku. Toto se nazývá úzkost masky.

Masková úzkost je velmi skutečná věc pro lidi, kteří mají úzkostné poruchy nebo mají v minulosti klaustrofobii. Psychiatr Brian Barnett, MD , říká, že příznaky se mohou projevit psychologicky nebo fyzicky.

“Zatímco někteří lidé s úzkostí masky mohou zaznamenat pouze psychologické projevy, jiní mohou mít příznaky, jako je rychlá srdeční frekvence, dušnost , tlak na hrudi, pocení a závratě,” říká Dr. Barnett. Ale pro ty, kteří tyto pocity nikdy předtím nepociťovali, dodává, že může být ohromující a obtížné pochopit, že příznaky, které zažívají, skutečně souvisejí s úzkostí. 

 

Zkuste prozkoumat různé typy masek a noste je po celém domě

Chcete-li se znecitlivět na pocit masky na obličeji, Dr. Barnett navrhuje nosit si doma masku, takže když si budete muset nasadit masku na veřejnosti, po chvíli to nebude velký problém. Pokud je to nutné, začněte s malými úseky času a poté se pokuste tolerovat masku po delší dobu. Dr. Barnett říká, že mnoho lidí považuje nakupování správného stylu a typu masky za zábavné a posilující. A pro osobnější a uklidňující dotek zkuste přidat aromaterapeutické vůně, aby byla maska ​​snášenlivější.

Promluvte si s profesionálem

Silnější masky mohou u některých lidí vyvolat úzkost masky. V tomto případě Dr. Barnett doporučuje najít látkovou masku, která je pohodlnější, nebo vyzkoušet chirurgickou masku. Pokud přepínač nepomůže a vaše úzkost začne bránit vaší bezpečnosti tím, že vám nebude bránit v nošení masky, vyhledejte odbornou pomoc. Může být nezbytná kognitivně behaviorální terapie nebo expoziční terapie, která pomůže snížit nebo dokonce eliminovat úzkost vaší masky.